Assalamualikum warahmatullah, Syukur kehadrat illahi kerana diberikan kesempatan dan sedikit pengetahuan untuk menggunakan kemudahan information technologi, adalah lebih baik jika ia memberi sedikit sebanyak manafaat untuk kita semua, mari lah sama-sama berkonsi sedikit ilmu yang kita ketahui, moga-moga bertambah lagi pengetahuan kita, dan moga-moga kita akan birekikan hidayah oleh ALLAH, 

Saya terlalu hina dan terlalu kerdil sekali untuk sama -sama berkongsi pengetahuan dalam soal agama islam ini, bimbang-bimbang pengetahuan yang terlalu cetek itu nanti akan merosakkan akidah diri sendiri 

adalah lebih selesa untuk saya menceduk mana -mana artikel yang dirasakan berguna dari penulis-penulis lain yang lebih ahli . 

semoga kita sama -sama akan menjadikan itu landasan untuk kita laluim dan moga-moga ALLAH memberkati kita...sekian

Al-Quran & Hadith Muslim

Murtad...


Sekali lagi terdengar ura-ura ia kembali
walau matlamat mereka tidak pernah pudar.
dari dulu mereka tetap ada...

pelbagai cara mereka gunakan, berbagai helah licik mereka lakukan,
jangan sampai kita terleka, kerana iblis pernah berkata

"Oleh kerana engkau (wahai tuhan)menyebabkan aku tersesat, maka demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalang mereka ( daripada menjalani jalan mu yang lurus)
"kemudian aku datangi mereka dari hadapan mereka serta belakang mereka dan dari kanan mereka serta dari kiri mereka dan engkau tidak akan dapati kebanyakan mereka bersyukur"

(Surah Al-A'raaf , Ayat 16 dan 17)


pada tuhan kita minta perlindungannya..moga kita tidak tersesat..Amin

Dora (bukan nama sebenar) telah dimurtadkan oleh teman lelaki kristiannya. Beliau kemudian ditangkap dan dipenjara. Lepas itu beliau dimasukkan ke Raudhatus Sakinah... ikutilah kisah seterusnya

http://www.youtube.com/watch?v=RnogwBhRNaU


gambar berkenaan siksaan kubur bagi org yang murtad kepada Allah... Dan Takutlah Pada Allah Kerna Siksaannya pada segala larangannya dan sayangilah Allah kerana Rahmatnya... dan satu lagi bukti kasing sayang Allah agar manusia tidak keneraka dan hanya diberi peringatan sahaja... sesuai dengan firmannya :

"Kami hanya akan menguruskan hitungan dan balasan amal kamu sahaja (pada hari kiamat,) wahai manusia dan jin! "(surah ar-rahman ayat 31)

dan Bukankah tidak ada balasan bagi amal yang baik melainkan balasan yang baik juga?
(surah ar-rahman ayat 60)

http://www.youtube.com/watch?v=r60M8Pn3qSI







No comments: